سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند : اى امیر مؤمنان چه مى‏شد اگر موى خود را رنگین مى‏کردى ؟ ] رنگ کردن مو آرایش است و ما در سوک به سر مى‏بریم [ و از سوک رحلت رسول خدا ( ص ) را قصد دارد . ] [نهج البلاغه]

پیکاسو نقاش نمونه


سرقت تابلوهای «پیکاسو» به ارزش 50 میلیون یورو


 

 

تابلوی «مایا با عروسک» اثر پابلو پیکاسو که در سال1983 نقاشی شده است.

سرقت تابلوهای «پیکاسو» به ارزش50 میلیون یورو

دو تابلوی پابلو پیکاسو به ارزش 50 میلیون یورو، از خانه نوه دختری این نقاش دزدیده شد.


به گزارش آسوشیتدپرس از پاریس، این دو اثر که یکی «مایا با عروسک» و دیگری پرتره همسرش ژاکلین بود، دوشنبه شب یا سه شنبه از خانه «دیانا مایر پیکاسو» دزدیده شده است.


به گفته پلیس، هیچ نشانی از اینکه سارق یا سارقان به زور وارد خانه شده باشند وجود ندارد.


«مایا با عروسک»، که در سال 1983 نقاشی شده یکی از کارهای کلاسیک رنگ و روغن پیکاسو است که با سایه روشن های سبز، آبی و قرمز، مایای جوان را با موهایی گیس باف به تصویر کشیده که عروسکی را با لباس ملوانی می خواباند. مایا، دختر پیکاسو است.


تابلوی دزدیده شده دیگر این هنرمند اسپانیایی الاصل که فرانسه را به عنوان خانه دوم خود انتخاب کرده بود، پرتره همسرش «آکلین روک» است. این دو در سال1954برای اولین بار همدیگر را ملاقات کرده و هفت سال بعد ازدواج کردند. این دو بیش از 20 سال با هم زندگی کردند.


به گفته پلیس، برآورد می شود این نقاشی ها روی هم، 50 میلیون یورو (65میلیون دلار) ارزش داشته باشد.


سالهاست که آثار پیکاسو، که جزو با ارزش ترین آثار هنری جهان به حساب می آیند، یکی از اهداف دزدان به شمار می رود. در سال 1976، یکی از بزرگترین دزدی های تاریخ فرانسه وقتی اتفاق افتاد که 118 اثر این هنرمند از موزه ای در آوینیون، ازشهرهای جنوب شرق فرانسه دزدیده شد.


سالهاست که آثار پیکاسو، که جزو با ارزش ترین آثار هنری جهان به حساب می آیند، یکی از اهداف دزدان به شمار می رود.


در سال1976، یکی از بزرگترین دزدی های تاریخ فرانسه وقتی اتفاق افتاد که 118اثر این هنرمند از موزه ای در آوینیون، ازشهرهای جنوب شرق فرانسه دزدیده شد.


12 تابلوی دیگر این نقاش که در آن زمان 17 میلیون دلار برآورد شد، در ریورا ویلا، در سال1989دزدیده شد اما پلیس روز بعد، دو رستوران دار محلی را به خاطر این دزدی دستگیر کرد.


در سال1994 هفت اثر این هنرمند به ارزش 44 میلیون دلار از یک گالری در زوریخ به سرقت رفت.


سه سال بعد، یعنی در سال1997 مردی مسلح با ورود به گالری در مرکز شهر لندن، تابلویی به ارزش بیش از یک میلیون دلار را با خود برد. این تابلو که « Tede de Femme» نام دارد و در سال 1939 خلق شده بود، بعدا پیدا شد.


تابلوی دیگری از این نقاش، در ژانویه 2004 از موزه هنرهای مدرن پاریس دزدیده شد اما این اثر هم در آوریل همان سال بدست آمد.


«رقص»، یکی از گرانبهاترین تابلوهای پیکاسوست که در جریان سرقتی متهورانه در فوریه2006در موزه ای در شهر ریودوژانیرو، آسیب دید.


دراین سرقت، دزدان چهار تابلوی دیگر این هنرمند که از شاهکارهای قرن بیستم به حساب می آیند را با خود بردند. این تابلوها بالای ?? میلیون دلار ارزش گذاری شده بود. 




هستی ::: یکشنبه 87/10/8::: ساعت 1:24 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :61796
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
هستی
سر این وبلاگ خیلی زحمت کشیدم دوست دارم نظرتونو در رابطه با اون بدونم خوشحال می شم اگه با من همکاری کنید
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<